Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jóga a my
 
V současné hektické době plné vzruchu se jóga stává stále více vyhledávaným společníkem a její „boom“ je celosvětově nebývalý. Proti jiným aktivitám má nespornou výhodu, že ji může na jisté úrovni praktikovat každý bez ohledu na věk, pohlaví, zdatnost.
 
Nabízí široké spektrum tělesných i duševních praktik. Může uspokojit a pomoci svým fyzickým a psychickým tréninkem nejen vrcholovým a rekreačním sportovcům, jako kompenzace k přetěžovaným a zkráceným svalům, stresu apod., ale i vystavět kondici úplným začátečníkům a dokonce vylepšit či zbavit se různých tělesných a duševních neduhů.
 
Jóga je skvěle propracovaným praktickým návodem k propojení dechu a pohybu, těla a mysli a uvedením cvičení do každodenního života, ať už v podobě pravidelných časových úseků nebo jen malých denních mikrotréninků. Navrací nás k našemu přirozenému stavu – radosti, klidu a kontroly mysli.
 3748bambus.jpg
.
 
Učitelka jógy Hana Nosková o programu i o sobě:
 
Cvičení jógy na lodi bude přizpůsobeno specifickým podmínkám prostředí a především zdatnosti dané skupiny. Vždy je možno vystavět cvičení jednotlivých pozic na různých úrovních náročnosti, takže si zacvičí každý, začátečník i pokročilý.
 
Osobně jsem se s cvičením jógy poprvé setkala před třiceti třemi lety. Od té doby se pro mne jóga stala celoživotním zájmem a cestou pro zlepšování fyzické i duševní kondice, ale především cesta k poznávání sebe sama.
 
Dosažené vzdělání v oblasti jógy:
 Jóga I. stupně FTVS Univerzity Karlovy, v současné době navštěvuji specializovaný roční kurz na Filozofické fakultě Jógová filozofie a etika.
 Spiraldynamik® Basic, Intermediate I a Intermediate II – Akademie AG, Zürich (škola pro fyzioterapeuty a učitele pohybu)  a další specializované kurzy (S. Oetterli, E.Hager)
 Adjustment Clinic Ashtanga Vinyasa Yoga (s Nancy Gilgoff)
 Pobyt v Indii v ašrámu Šrí Ramana Maháršího v Tirruvanamalai
 Celá řada workshopů s domácími a zahraničními lektory týkajících se nejrůznějších směrů jógy (např. Iyengar jóga – M.Mikešová, K. Durkin)
 
Další učitelé G.Woeginger, A. Appler, B. Georgiuev. Co se týče filozofie jógy, inspiroval mě nejvíce R. Skarnitzl.
 
3757.jpgDo cvičení jógy, vycházejícího z Ashtanga Vinyasa Yogy aplikuji koncept Spiraldynamik®, který se zabývá správným držením a koordinací pohybového aparátu se zaměřením na uvědomování si 3D hybnosti a odstraňování špatných tělesných stereotypů nahrazením novými správnými. Cvičební hodiny jsou kombinací dynamických i statických pozic.
 
Výše uvedené špatné stereotypy často vedou k opakovaným bolestem například zad a při dlouhodobém nesprávném a asymetrickém zatěžování tělesného aparátu až třeba k artróze kloubů. Jógové pozice spolu se správným fyziologickým nastavením a pravidelným prováděním jsou vynikajícím pomocníkem ke zlepšení flexibility a vytrvalosti tělesného aparátu a posílení psychické vyrovnanosti.
 
Součástí cvičení je synchronizované propojení pohybu s dechem, prohlubování dechu pomocí dechových technik a hlubší poznávání svého vnitřního prostředí.  Závěrem je uvedení do relaxačních a meditačních technik, které regenerují organismus.
 
HN